Mi vida de Chile, - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu Mi vida de Chile, - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu

Mi vida de Chile,

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

20 Augustus 2013 | Chili, Peñaflor

heee! there we are again,

GOED NIEUWS!! : Ik weet eindelijk wanneer ik naar school ga, naja als alles mee zit, maar daar gaan we even wel vanuit : DONDERDAG!! YESS

Waarom ik daar zo blij om ben? Nou ik zit nu denk ik voor de 5e dag alleen thuis met de schoonmaakster, en ze is echt een schat en heel gezellig. maar het verveelt gewoon... gelukkig heb ik de andere dagen wel leuke dingen gedaan maar deze dagen alleen thuis zijn zwaar, je gaat meer op facebook kijken en in je mail, denkt meer aan Nederland en zo komt de heimwee des te sneller, dus ik MOET echt naar school nu voordat ik het hier gezien heb! Maar dat gaat nu dus gelukkig gebeuren! goeed.. ik moet heel ff spieken waar we de vorige keer geëindigd zijn.. haha.. ohja de ontmoeting met mijn counselor! Dat was dinsdag nou woensdag en donderdag heb ik volgens mij thuis gezeten met de schoonmaakster again.

Maar vrijdag was MY DAY! Ik ging een dag met m'n zussen opstap!
Deze dag begon om 7 uur, Francisca reed mij en Claudia naar Claudia's universiteit, Claudia had namelijk één hoorcollege van anderhalf uur en was daarna al vrij! Francisca om 12 uur.Ik zou dan na het hoorcollege van Claudia met Claudia eerst mijn identiteitsbewijs halen (zodat ik naar school kan) en dan zouden we met Francisca meeten en een lekker dagje door Santiago touren. Aldus ik in die les van Claudia... haha.. ja... het zal vast hééél interessant geweest zijn maar ik begreep er natuurlijk geen hout van. Ja hallo! 2e jaars medicijnen, wat wil je? ik begreep de plaatjes niet eens hahah! maar toch was het wel leuk, moest vaak heel erg mijn best doen om niet in lachen uit te barsten, mensen die maffe geluiden maken, in slaap vallen, hoe de studenten keken haha alles werkten op m'n lachspieren.. dan moest ik me heel erg serieus focussen op iets om er van af te komen of heel serieus een berichtje proberen te lezen op m'n mobiel, haha.
na dat anderhalf uur Spaanse les over het hartritme (jaja dat begreep ik er wel uit!) gingen Claudia en ik met de metro naar de plaats waar ik mijn 'identiteitsbewijs' moest halen, eenmaal daar aangekomen was de rij zoo giga huge dat Claudia geen zin had om daar in te staan en gingen we onbegonne zaken terug richting het centrum van Santiago, 'downtown'. Daar waren we dus veel eerder dan gepland, en dus liet Claudia me de studenten plekjes zien, het waanzinnig mooie park, en het leuke winkelcentrum! (ik voeg de fotos toe aan dit verhaal!)
Toen belde Francisca dat ze in het centrum was maar der auto niet kwijt kon en of wij haar kant op wilden komen, nou, daar liepen we dan helemaal naar de andere kant van de stad, daar aangekomen had Francisca wel een parkeerplaats maar wilde ze dat wij ff hielpen met het inparkeren om te kijken of ze de andere auto's niet zou raken, hahaha goeie actie Francis! Clau vond het minder grappig.. haha maar moest stiekem ook wel grinniken. Toen gingen we uiteten bij een Peruaans Restaurant, super lekker! Ik heb serieus hier in Chile alleen nog maar lekker eten gehad!! dat overkomt me in Nederland niet eens, haha zul je zien dat straks al het vieze in een keer achter me kaar komt .. *afkloppen*.
Na dat lekkere dinertje, gingen we shoppen, we liepen naar een van de grootste gebouwen van Zuid Amerika, deze toren is echt gigantisch(zie foto), en de eerste 5 etages zijn shopping etages! Woehoe! and guess what?! er was een H&M!! haha en alle Chileense vrouwen hier zijn er gek op! het was net als de Zara in Nederland overal lagen kleren en een massa aan mensen, leuk om te zien! haha, :)
Daarna zijn we een mega lekkere ijssorbet gaan eten op een leuk terrasje midden in het centrum! Thuis aangekomen hielden we eerst een lekkere siësta en daarna gaf een Claudia een soort 'feestje' voor mij en haar vrienden in haar zelf gepimpte keet; (Achterhoeks gezegd) haha een omgebouwde caravan voor feestjes. met posters, leuke lampjes leuke muziek en lekkere drankjes, had het echt super gezellig, veel gelachen muziek geluisterd en lekker meegezongen! dit dagje eindigde rond een uurtje of 4 toen stortte ik ook echt in. Zaterdag was een lekker uitbrak dagje, gezellig met het gezin, en weer hield Willemijn een siësta, toen ik wakker werd stonden er ineens mensen mij door m'n kamerraam te bekijken, haha hola familie! de hele familie van mijn moeders kant kwam op bezoek, snel eruit gaan dus! Heb een super gezellige avond met de familie gehad, wat een leuke lieve mensen allemaal! haha en Guido, het neefje was verliefd op mij zei die haha, hij vroeg of ik nog een zusje had, haha alsjeblief Josephine! hahaha hij ging der meteen op facebook opzoeken, grappig jochie. (13 jaar).
Zondag was volgens mij ook een relax dagje met het gezin, en 's avonds heb ik Wentelteefjes gebakken voor ze! ze vonden het heerlijk! haha vooral m'n vader hij keek me telkens stiekem aan, als de rest niet keek, heel bedelend, of die er nog een mocht hahaha! nou nu komt het drama ... haha maandag.. oef..

Mijn moeder had me verteld dat ik maandag zelf naar de schoonmaakster zou fietsen en met haar met de bus naar Maipu zou gaan omdat identiteitsbewijs te regelen, (zodat ik naar school kan). Haha nou Willemijn wordt dus die maandag morgen wakker, doucht zich, ontbijt en roept naar Claudia dat ze gaat, Claudia vraagt nog of ze het uit moet leggen, Willemijn lacht en zegt nee joh! eitje! ... uhu... .Ik fietste de elle lange straat uit en wist dat ik alleen maar rechtdoor moest maar ik zag haar huis niet aan de linkerkant? ik kwam op een kruising uit, met 4 wegen, links , rechtdoor, (schuin) rechts een autobaan op (die omhoog ging en een brug was boven de snelweg) en rechts, rechts kwam me het bekends voor dus die nam ik eerst, haha dat was dus de baan die zich voegde op de snelweg!! stond ik daar met m'n fietsje op de 'autopista'! haha genaaaant... dan maar de weg links proberen, dit was een straat vol met huizen maar geen van alle was het huis van de schoonmaakster en deze weg liep dood, weer helemaal terug fietsen dan de weg rechtdoor maar proberen, liep ook dood. Okee ik geef het op... weer helemaal terug naar huis gefietst om toch maar de de weg aan Claudia te vragen, bleek het toch de weg schuin rechts (de autobaan) te zijn! fuck! en 50 m na de brug was haar huis..
nou drie keer raden hoe hard ik gisteravond door mijn gezin werd uitgelachen...:$ ja leeuheeuk!!
De schoonmaakster was mega bezorgd geweest en wurgde me zowat toen ze me zag! haha. toen met haar naar dat gebouw voor mijn identiteitsbewijs gegaan, daar zou ik een andere exchange student ontmoeten, een meisje uit de United States, Jodie, ze kwam daar inderdaad ook, wat ik niet wist is dat ik met haar mee naar huis zou gaan (chilenen zij nou niet bepaald goed ik plannen maken en die dan ook vertellen) oh okee, dag nana?! haha toen de hele dag met Jodie doorgebracht, in het begin vond ik er echt irritant, want ze dacht aaalles beter te weten en ging mij telkens op m'n Spaans verbeteren, maar toen haar gastvader weg ging praatte ze ineens wel Engels (ze wilde ff popy doen denk ik..) Toen had ik het wel gezellig met der! We hebben door haar buurt gewandeld, het winkelgedeelte bekeken en de fitnessapparaten uitgeprobeerd :) (die overal in Chile staan, Claudia legde uit dat de overheid die plaats omdat er zoveel dikke mensen in Chile zijn, wat mij betreft is het niet erger dan Europa, maargoed..) . Toen ik om 9 uur opgehaald werd door mn moeder vertelde ik haar dat ze in het begin echt irritant was, mijn moeder zei '' ik vind jou veeeel beter, zij begreep me niet eens toen ik Spaans tegen der praten , jij bent de beste!!'' Haha zo lief hoe trots mijn gastmoeder op mij is , ze verteld ook tegen iedereen die ze kent hoe goed ik Spaans spreek en hoe snel ik leer, haha te leuk!

En nu zit ik hier again, van het heerlijke Chileense zonnetje te genieten met een glaasje limonade en m'n laptop op schoot m'n Chileense leventje te omschrijven, eennn natuurlijk aftellende voor m'n eerste schooldag, heb er echt zin in!

nou tot donderdag dan! dan ga ik natuurlijk meteen vertellen hoe het was!!!

MUCHAS BESOS DE MIO!!! xxxx



  • 20 Augustus 2013 - 23:35

    Hilde Jalink:

    Ooooh Willemijn, je hebt geen idee hoe geweldig ik het vind om je blogs te lezen! Alles komt zo bekend voor!
    Ik zeg je alvast: in dat winkelcentrum met de H&M kom je nog vaak genoeg! Die H&M is trouwens net nieuw, dus helemaal geweldig haha! Oh, dé exchangestudentspub Flannery's zit er in de buurt, daar moet je wel heen hoor haha! Veel liefs!

  • 21 Augustus 2013 - 12:34

    Anne Volman:

    hee willie,
    ik heb genoten van je verhaal, hoop dat alles goed met je gaat !
    en spannend joh donderdag voor het eerst naar je nieuwe school.
    nog heel veel plezier in chili
    ik kijk uit naar je volgende verhaal

    dikke knuffel anne xx

  • 21 Augustus 2013 - 20:51

    Britt Venderbosch:

    Hee Willemijn!

    Zo leuk om te lezen dit haha!
    Heel veel succes en plezier op school daar!

    xxx

  • 21 Augustus 2013 - 22:16

    Liesbeth:

    Hai lieverd,

    wat een leuke foto's. Met name van die laatste kreeg ik de slappe lach. Wat ben je toch een heerlijk mens. Ik hoop dat je morgen naar school gaat, nieuwe mensen leren kennen en een beetje structuur. Ik ben zo trots op je!!! Dikke knuffel mama

  • 22 Augustus 2013 - 09:57

    Dineke Houtman:

    Lieve Willemijn,

    net terug uit Zeeland (heerlijke zonnige zeilvakantie) lees ik nu voor het eerst je blog. Leuk om je verhalen te horen. Wat kun jij goed schrijven, ik zie het voor me. Volgens mij bof je met je pleegfamilie.
    Fijn dat de school nu geregeld is.
    Dikke kus, Dineke

  • 22 Augustus 2013 - 18:58

    Saskia:

    Mooie verhalen Willie!!!! Nu al een belevenis! Ennuh jij hebt volgens mij stiekem meer gemeen met de Chilenen dan je denkt ;-). Ben benieuwd naar je volgende blog!!! Dikke zoen van ons drieeen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 10717

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: