Vierde dag in Chile! - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu Vierde dag in Chile! - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu

Vierde dag in Chile!

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

14 Augustus 2013 | Chili, Peñaflor

Hola lieve lezers,

Ik weet het dit is veelste vroeg voor een nieuwe tekst, maar ik moeeest dit even met jullie delen! haha

Vandaag is mijn vierde dag in Chile. Net lekker gegeten met de schoonmaakster hmm !! muy rico!! ik leer onwijs snel Spaans van haar omdat ze alleen maar Spaans kan, haha. Oh shit ik heb jullie helemaal nog niet mijn eerste ochtend verteld! Oké wacht we beginnen ff bij die ochtend!!

Maandag ochtend was mijn eerste ochtend alleen thuis, want de ouders werken allebei en m'n zussen moeten allebei naar school, ik ga binnenkort ook naar school maar mijn gastmoeder wil liever een andere school voor mij die veel dichterbij is. anders moet ik veel reizen alleen, dus dat duurt nog even voor dat ik naar school ga. Oké die maandag ochtend dus..
Om 6 uur hoorde ik mijn gezin hier al rommelen en douchen maar ik dacht 'noo waaay dat ik er nu al uit ga', dus ik viel weer in slaap, rond 10 uur schrok in wakker van een vrouw die boven mijn gezicht keihard Spaans praatte, holla schoonmaakster... haha , ze keek me streng aan en ik verstond er geen jota van dus ik brabbelde iets terug wat achteraf 'ik zie' ipv 'ik kom' bleek te zijn waardoor het Spaans nog feller werd, ik had duidelijk geen vriendjes gemaakt.. dacht ik.. later toen ik aan tafel schoof voor het ontbijt merkte ik dat ik me daar dik in had vergist. het is echt een schatje!! Haha ze kan alleen geen wooord Spaans. En als ik niet begreep wat ze zei begon ze gewoon harder te praten zo van als jij 10 x zo hard gaat praten begrijp ik je wel ... uhu ... maar blijkbaar heeft toch iets van haar manieren gewerkt want ik kan al zo veel beter spaans nu.Die dag was verder gewoon gezellig ik heb veel bijgeslapen en haar een souvenirtje gegeven en verder af en toe gezellig wat gekletst en thee gedronken.

Dinsdag was een super leuke dag!! gister dus,
Mijn moeder had me die dag daarvoor gezegd dat ik morgen vroeg op moest staan ( in het spaans) want we zouden mij gaan inschrijven en ik zou mijn counselor ontmoeten ( een soort mentor voor mij hier waar ik als er iets mis gaat of ik iets met school heb naar toe moet gaan) (wat ik denk ik niet snel ga doen want ik kan zoveel beter met m'n gezin).
Dus de volgende dag zat ik om 7 uur aan het ontbijt en ging ik samen met Claudia (mn jongste zus hier) en Carmen mijn moeder naar Santiago, eerst brachten we Claudia naar haar universiteit, daarna gingen wij met de metro naar het centrum van Santiago. wat heb in gelachen toen!!
Mijn moeder en ik kwamen aan in de metro hal (ondergronds) en ik denk dat er wel 100 mensen langs de kant stonden te wachten op de metro echt mega veel.. en daar kwam de metro haha! BOMVOL!! maar nee hoor niet vol genoeg voor de Chilenen iedereen propte zich er bij in.
Een man ging hangen aan de deuropening en toen de deuren sloten hingen zijn billen er nog buiten hahhahaha en een andere vrouw haar tas hing nog buiten de metro oooh wat hebben mijn gastmoeder en ik toen moeten lachen!! zooo grappig. haha,
Gelukkig was de volgende metro iets rustiger maar niet veel, ik drukte me zelf er in en heb de hele reis onder een meega stinkende oksel van een grotere man gestaan! muy rico!! not..

Aangekomen in het centrum met mn moeder gingen we naar een soort politiebureau om mij in te schrijven, het verbaasde me dat daar zoveel mensen waren! Na een tijdje kwam er een donkere vrouw aan met een onwijs dikke kont, ik herinnerde me van mijn schoolexchange in Barcelona dat 'kuolo buenito' 'lekker kontje' betekende , dus ik fluisterde in Carmen's (mijn gastmoeder's) oor 'grande kuolo' toen moest ze heel hard lachen iedereen keek ons aan haha!!
Daarna reden we terug naar de universiteit want daar kwam mijn oudste zus Francisca, ik stapte bij haar in de auto en we gingen naar een garage want haar ruit is laatst ingeslagen en die moest gerepareerd worden , Carmen reed achter ons aan.
Met francisca kan ik het best van alle! zij is .. hmm como te llamo... zij .. wij hebben de meeste dingen gemeen.. zij houdt ook van lekker gek doen, lekker mee zingen met de muziek, lekker der eigen ding doen en ze vind het ook heerlijk over jongens te praten! haha het is ook een super leuke meid om te zien alle nederlandse jongens zouden meteen voor der vallen denk ik! haha de Chileense bye the way ook, dat hoort trouwens niet bij wat wij gemeen hebben hoor! haha maar wel leuk te zeggen! haha:D
Na veel gedoe en te lange wachtrijen besloot Francis dat ze der auto een andere keer zou achterlaten in de garage, want ze had 's ochtends al gespijbeld maar MOEST 's middags wel echt gaan want ze had een presentatie , ze had er nog niks aan gedaan dus tijdens de auto rit hadden we veel over het onderwerp gepraat en had ik haar geholpen met dingen die ze kon zeggen.
Toen reed zij zelf weer naar school en ging ik met m'n moeder richting Maipu, een plaats in Santiago waar mijn counselor woont.
Wauw wat heb ik die dag een waanzinnig mooi deel van Chili gezien, de waanzinnig mooie witte bergen waar geskied werd, de groene bergen, het waanzinnig snel veranderende landschap en de mooie huizen! vanaf dat moment met het heerlijke zonnetje dat in m'n gezicht scheen begon in van Chili te houden! wat is het mooi hier! me gusto CHILE!!!!
Aangekomen bij m'n counselor; Maria, gingen we warm eten (middag eten) moet er nog steeds aan wennen. haha maar het was heerlijk! toen ben ik met de dochter van de counselor Belen (een super aardig meisje ook 17 jaar, dat dit jaar naar Duitsland gaat, daar gaan bye the way bijna alle Chilenen heen, geen idee waarom? ) met haar ben ik toen samen naar een vriend van haar gegaan en hebben we daar de hele avond gezellig gezeten, gekletst , just dance gespeeld op de Wii en ze hebben me wat bad spanish words geleerd! that bad guys! haha !

Vandaag werd ik ook weer wakker gemaakt door mia nana! (schoonmaakster) en ik begin steeds meer van haar te houden! Wat een lieverd. vandaag kon ik haar al zoveel beter begrijpen en zoveel beter reageren, ze heeft me de tuin laten zien! wauw wat woon ik mooi! ik zal snel fotos sturen. nu al verliefd op mijn zwembad!! haha.

Ben er trouwens ook net achter gekomen dat Chili niet koud is.. maar mijn huis!! like omgg!! ik zat op mn kamer met lange mouw t-shirt, trui, trainingsbroek en twee paar sokken en uggs. Ging naar buiten en het zweet brak me uit! het is super lekker weer hier! zit hier nu in t-shirtje en slippers en ben al beetje rood in gezicht geworden! shit:(
Maar alles gaat goed hier.. geniet van het weer van m'n gezin, van de honden!.. shiittt helemaal vergeten te vertellen over m'n honden! ik heb 4 honden, een 'saartje' (haha daar lijkt Sophia heel erg op) een bruine lab dus, twee herders en een beagle. ze zijn te leuk! heb net heerlijk met ze in de tuin gelegen! wat een schatten! ik zal heel snel even wat mooie foto's met m'n camera maken! en dan op m'n blog zetten.

morgen is het een speciale dag hier in Chile, volgens mij was het de onafhankelijkheidsdag als ik het goed heb begrepen, dus morgen is iedereen vrij ook onze schoonmaakster. ik ga dan met het gezin een van de groene bergen op met mijn gezin om vanaf daar heel Santiago te bekijken en we gaan lekker ergens uiteten en de stad bekijken!

goed voor nu genoeg getypt. foto's volgen snel , ik ga nu lekker van het weertje genieten! slaap lekker daar ! mijn dag gaat nu beginnen!

Saludos desde Chile!! te quiero !!



  • 14 Augustus 2013 - 23:35

    Hamid :

    Willemijn !!
    Ik las gister je 1e reis verslag op me (vakantie)werk.
    En ik moest gewoon bijna huilen.
    Ik kon me niet eens meer consenteren deed bijna alles fout haha
    Kan het nog steeds niet geloven!
    Ik hoop dat je een fantastisch jaar te geniet gaat en het altijd mee zit en zo niet denk aan die 5 rozen hahaha ;)
    Groetjes Hamid (je stalkertje)

  • 15 Augustus 2013 - 11:48

    Liesbeth Laman Trip:

    Hi Lieverd,

    heerlijk om te lezen dat je zo geniet. Ik heb even gegoogled op de feestdagen van Chili maar het is vandaag Maria Tenhemelopening. Dus ik denk dat je de hele dag in de kerk gaat zitten, haha.

    Dikke knuffel mama

  • 15 Augustus 2013 - 12:52

    Monique:

    Hoi Willemijn,

    Wat heb je al veel meegemaakt in deze paar dagen dat je er bent! Leuk om je verhalen en ervaringen te lezen. Fijn dat je familie zo lief voor je is en wat fijn dat het Spaans zo goed vooruit gaat. Geniet van je tijd daar! Jullie zijn stoere meiden die dit avontuur aangaan, super.
    Liefs Monique (moeder van Sophie)

  • 16 Augustus 2013 - 19:23

    Gonnie:

    Lieve Willemijn,
    Wat weer een prachtig verhaal heb je geschreven!
    leuk om te lezen hoor! Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Geniet er maar van.
    Lieve groet Gonnie

  • 16 Augustus 2013 - 22:52

    Tessie :

    Jeetje Willemijn wat een leuke verhalen heb je al, volgens mij bof je enorm met je gezin, je nieuwe surrogaat moeder en zusjes, de gezellige poets die je s,ochtends wakker tettert en dan ook nog die lieve hondjes en mooie plek waar je woont. Ik hoor nog niets over mannen! Is er ook een man in huis? Het lijkt me allemaal super spannend en fantastisch om zo mee te maken. Schrijf je ook in een dagboekje en vergeet niet foto,s te sturen hoor!!!! Ik kijk uit naar je volgende ervaringen. Dag lieverd geniet, dikke zoen Tessie

  • 18 Augustus 2013 - 00:04

    Ellen Kamer:

    Ha Willemijn,
    Leuk om je verhalen te lezen. Die eerste " echte" buitenlandervaring is de meest bijzondere. Dus blijf schrijven en genieten, wij leven met je mee!
    Groetjes Ellen, Douwe, Kayan en Mira

  • 19 Augustus 2013 - 19:50

    Hetty Koning:


    Hoi Willemijn,
    Leuk om al jouw belevenissen te lezen. We hadden al een heleboel van Liesbeth gehoord. We zijn vorige week in Zelhem geweest. Goed van je dat je al zoveel Spaanse woorden kent. Straks op school gaat het nog sneller, vooral als je er grammatica bij krijgt. Wij gaan de laatste jaren ook vaak naar Spanje op vakantie. We trekken dan met de auto door het binnenland. Ik ken de taal ook niet, maar ik kan wel veel afleiden van het Frans. Veel succes en geniet van alles wat op je pad komt.
    Liefs Hetty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 1101
Totaal aantal bezoekers 10737

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: