DAAR IS DIE DAN!!! NA BIJNA 2 MAANDEN! Porfinn!! - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu DAAR IS DIE DAN!!! NA BIJNA 2 MAANDEN! Porfinn!! - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu

DAAR IS DIE DAN!!! NA BIJNA 2 MAANDEN! Porfinn!!

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

25 Oktober 2013 | Chili, Peñaflor

joehoeeeee! daar was ik weer!


Sorry sorry sorry, de klachten vlogen me om de oren waarom het zo lang duurde met mn volgende blog.. eerlijk gezegd.. een goed excuus heb ik niet, luiheid, veel afspraken, veel leuke dingen doen, geen tijd.. haha maar hier ben ik weer!


Mijn status?.. mwah ik ben nu iets minder opgewekt. Reden? Mensen verwachten nu dat mijn Spaans perfect is, aangezien ik al veel begrijp, hierdoor beginnen mensen nu non stop in vol tempo Spaans tegen me te praten en wordt in een groepsgesprek minder rekening met mij gehouden. Aan de ene kant een compliment maar ik voel me daardoor ook wel meer alleen.. want niet altijd volg ik het gesprek of heb ik de energie m'n kop er volle focus bij te houden want zodra ik een paar zinnen mis ben ik de draad al redelijk kwijt.. dit is vooral een van de redenen dat ik me iets minder happy voel.. Ook ben ik al echt dikker geworden waardoor ik ook iets minder lekker in m'n vel zit, wil heel graag sporten maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen.. erg lastig in Chili ook een sport te willen beoefenen..
Naja en zo zijn er meer van dit soort kleine stomme dingetjes waardoor ik me nu een beetje sipjes voel en misschien zelfs wel even naar huis zou willen.


Dat is uiteraard nog niet genoeg reden dit jaar op te geven, ik heb zolang naar dit jaar toegeleefd. En ik wist dat deze momentjes zouden komen, ook wist ik dat ze maar heel inimini zouden zijn omdat ik gewoon niet iemand ben die dan bij de pakke neer gaat zitten maar er wel echt van probeer te maken. En dat doe ik ook! Ik ga knallen dit jaar! Dit is mijn jaar! Dus dat piep-momentje hebben we gehad dan nu de leuke verhalen van de afgelopen.. eeuh? hoelang heb ik eigenlijk niet geschreven.. wacht ff rekenen.. wauw 6 weken! haha oei beetje beschamend.. nou hier dus de verhalen van de afgelopen 6 weken!!


goed dit was ik gister dus aan het schrijven en heb nu al weer een DIKKE UPDATE!! WOEHOEEE maar goed eerst maar ff dit verhaal afmaken eindig ik met m'n leuke update!


Ik was geëindigd met een paar dagen voor mijn dansoptreden op school. wauw wat is dat al weer ver weg.. 13 september. Die dag was het feest op school het begon al 's middags rond een uur of 3 maar ik kwam rond een uur of 5 want moest eerst nog inkopen doen met een klasgenootje voor ons kraampje.
Bijna alle klassen hadden namelijk een kraampje waar ouders super leuk aan het kokkerellen waren met de barbecue of al gekokkereld hadden en lekkere taarten of broodjes gemaakt hadden.
Kortom het was een super gezellige boel met een lekkere barbecue geur waanzinnig veel mensen en iedereen die gezellig en vrolijk van het feest genoot, tegelijkertijd waren op het andere deel van het schoolplein de eerste dansen al begonnen van de kleintjes, ontzettend lief om te zien hoe die kleintjes de juf hopeloos aankeken omdat ze de pasjes van de spanning waren vergeten en allemaal de verkeerde kant op liepen en een paar eigenwijze meisjes en jongetjes die ff lieten zien hoe goed ze de dans kenden, was genieten er naar te kijken!

Maar toen werd ik ook aan het werk gezegd ik moest de sopapillas verkopen, dat zijn hele lekkere gele van een soort aardappeldeeg gemaakte schijfjes die gefrituurd worden, zal wat fotos toevoegen! Dat verkopen ging zo goed dat ik daar de rest van de middag aan vast zat haha iedereen wou natuurlijk de sopapillas gemaakt door een Nederlandse meid proberen (dat zei ik namelijk voor de grap) hola quieres una sopapilla de Hollanda? haha konden mensen erg om lachen en daar wilden ze der wel een van! katsjinggg!

Toen ik klaar met mijn job was rond een uurtje of half 7 begonnen de dansen van de hogere klassen daar ging ik dus met mijn klas naar kijken! Wat een leuke dansen allemaal en wat kon iedereen goed dansen! verbaasde me ook echt over de jongens die vol trots deze spaanse dansen danste, een jongen in Nederland zou volgens mij nog liever met z'n billen bloot gaan dan een dans voor 400 man dansen haha de mietjes..

Toen rond 8 uur moesten wij ons gaan klaar maken en toen kwamen mijn ouders ook net binnen. Ik kwam ze enthousiast tegemoet rennen en ben me toen snel om gaan kleden pfoe toen werd ik toch wel een beetje zenuwachtig.. Maar eenmaal met mn mooie hawaiipakje buiten, wat overigens helemaal niet zo koud was, had ik er hardstikke veel zin in en was alle spanning weg! :) .

Helaas maakte ik wel wat foutjes tijdens de dans stom stom!! want ik stond ik het midden! haha maar naja het ging wel redelijk goed! Ik zal het filmpje ook op de site zetten!( haha de eerste dans waar ik zoveel foutjes in maak is gelukkig alleen het eind van te zien, daar sta ik in het midden, vanaf dat moment moet je maar goed volgen want dan krijg ik een andere plek haha. )

Na dat feest hebben mijn vriendinnetjes en ik nog veel fotos gemaakt en ben ik doodmoe met mn ouders weer naar huis gegaan, joepie! een weekje vakantie! die Dinsdag ben ik met mijn zus Claudia en haar vrienden 's avonds mee gegaan naar een festival in Maipu hier waren de hele week van 18 september festivals elke dag!

Het festival was buiten op een groot grasveld met aan de randen een lange rij van tentjes, kraampjes en barbecues en een grote tent met schragentafels. In het midden van het veld stond een groot podium met allemaal mooie lichten een een hele beroemde Chileense band die over de hele wereld bekend is! ik had er helaas nog nooit van gehoord haha! The Bunkers ofzo? maar goeie muziek maakten ze inderdaad wel!.
Claudia's vrienden waren al binnen en Claudia en ik moesten nog in de rij gaan staan.
Een giiiiiigaaa rij volgens mij heb ik nog nooit in zo'n lange rij gestaan. Hier hebben we ook dik een uur in gestaan, het was die avond ook echt behoorlijk koud en toen we eindelijk binnen waren, en daar gezellig in het gras wat dronken en aan het kletsen waren, had de groep het na 40 min wel weer gezien.. ah menn serieus? jup.. dus daar gingen we weer nu met de bus naar het huis van een vriendin om daar de '' afterparty '' te houden. Dat was beetje buiten chillen met muziek en drank maar ik kon echt niet meer, had het zo koud en het was ook al half 3 viel gewoon om dus ze hebben mij toen op de bank neer gelegd en weg was ik nou dat was mijn stapavond.. haha!

Volgende dag was 18 september!! de nationale feestdag in Chile! ik was razend benieuwd hoe die dag zou zijn, het begon met veel familie thuis, we hadden heerlijk eten en hebben de dag gezellig thuis doorgebracht. 'S avonds was ik uitgenodigd door mijn vriendinnetjes van school om weer naar dat festival in Maipu te gaan. Deze avond was zo veel leuker dan die vorige, niet alleen omdat het warmer was en ik niet in de rij heb moeten wachten maar omdat ik gewoon meer begreep van de gesprekken heel raar maar ik denk omdat mijn vriendinnetjes meer over onderwerpen praten waar ik ook over praat en die ik begrijp en daardoor het gesprek beter volg, want kon daardoor zoveel beter meepraten en lachen waardoor het de avond zoveel leuker maakte!
Ik genoot van de mensen en de muziek zo bijzonder om te zien dat iedereen maar ook werkelijk iedereen, jong en oud van de zelfde muziek genoot! Iedereen zong mee danste en straalde. Ook ik probeerde mee te zingen na eerst drie keer goed luisteren wat ze nou precies zeiden zong ik de vierde keer de hele zin voluit mee! yes haha! De meiden konden daar zo om lachen haha vonden ze heel leuk.
Was echt een top avondje! Die nacht heb ik bij mijn vriendinnetje Fabiana geslapen en de volgende dag ben ik met haar en haar vader, haar half zus en half broer gaan ophalen en zijn we gaan barbecueën bij de eerste vrouw van fabi's vader. Beetje raar vond ik dat wel maar het was wel super gezellig en genoot er van hoe goed ik me al kon invoegen in gesprekken!

Die zaterdag was ik uitgenodigd door mijn klasvriendinnetje Josefa, voor haar verjaardag maar na twee dagen feesten in de koude buitenlucht was ik een beetje ziekjes geworden, warm en ontzettend verkouden dus besloot thuis te blijven en gezellig met mn familie te zijn.

Dat was het eind van mijn leuke gezellige kleine feestvakantie.
Woensdag was een grote feestdag! mijn vriendinnetje Fabiana was jarig en MAMA was ook jarigg!!! Die dag daarvoor had ik bij de supermarkt een taart gekocht `pie de limon`, dat moet je een keer gegeten hebben in je leven! zoooo lekker! deze taart had ik gekocht voor Fabiana en een beetje voor Josefa die zaterdag jarig was en waarvoor ik niks had gedaan en natuurlijk omdat het voor mij ook een extra speciale dag en zo ook een beetje mamas verjaardag toch kon vieren.
`S ochtends had ik mama als verrassing opgebeld, daar was ze helemaal verrast en ontroerd door ! haha lieve mama, de meiden waren ook helemaal verrast met de taart we hebben hem met z´n drieen op moeten eten want de andere twee meiden van ons vriendinnengroepje waren ziek.. haha bofte wij even!..

Met ons vriendinnengroepje hadden we afgesproken die zaterdag naar mijn huis te gaan en dat ik dan Nederlandse dingen voor ze ging maken, zoals appeltaart en moorkoppen etc maar helaas waren Paula en Cote nog steeds ziek.

Die zondag werd ik echt ziek.. :( ik had al verteld zondag ochtend dat ik me niet echt lekker voelde maar toen ik `s avonds met mega ronde wangen en ziekig gezicht de keuken binnen kwam kreeg mn familie pas echt door dat ik ziek was.
Mijn moeder zei toen dat het beter was als ik die maandag thuis bleef.. dit is een hele week geworden, heb elke dag met hoge koorts op bed gelegen, wilde niks eten en heb me in tijden niet zo ellendig gevoeld. Woensdag was ik zelfs flauwgevallen toen ik even naar de keuken wilde lopen, ik was toen ook nog alleen thuis en werd schokkend wakker en ben toen stronkelend terug naar mn bed gegaan en gewacht tot de schoonmaakster weer kwam.

Deze week was heel zwaar voor me wat miste ik huis en mama, mama zelf was ook erg ongerust over me en dat maakte het soms nog vervelender. Wat wel heel lief was was dat al mn klasgenootjes me miste kreeg heel veel berichtjes waar ik bleef en dat het saai zonder mij was haha dàt en het skypen met familie zal me wel opgekikkert hebben want dat weekend was ik er eindelijk weer boven op gekomen.

Die zaterdag was er een feest bij ons thuis. Het dochtertje van een nicht van mijn moeder was namelijk 1 jaar geworden en haar ouders wouden dat graag in ons huis `vieren` omdat wij daar de ruimte voor hebben. Ik zeg `vieren` want man daarvoor werd me is idioot uitgepakt.. ik zal wat fotos toevoegen. Het leek wel een bruiloft. De moeder had alles in detail uitgedacht in haar hoofd, er moesten ballonnen in het zwembad zijn, er was een speciale bekleding voor de tafels en stoelen en deze moesten ook in een bepaalde formatie staan etc.
We hebben de hele dag in de keuken gestaan om dingen te maken, er mocht geen druppel of restje eten te zien zijn alles moest perfect.. naja je moet de fotos maar bekijken.
Te idioot voor woorden als je het mij vraagt gelukkig dacht mijn gastgezin hier netzo over en konden we er wel om lachen.
Voor een meisje van 1 wat nog niet eens op een stoel kon zitten daarvoor was een kindertafel gemaakt met alles er op en eraan voor de andere ``kids`` of terwijl andere net-geen-babies-meer, die door hun moeder moesten worden vastgehouden omdat ze anders niet boven de tafel uitkwamen haha ja echt... Al met al was het wel een hele gezellige middag ik heb leuk kunnen praten met mensen kon eindelijk weer lekkere dingen eten en heb ook leuk kunnen helpen met bedienen en alles klaarzetten.
´S avonds kwamen er twee acrobaten die een voorstelling gaven, daarbij wouden ze mensen uit het publiek en ja.. wiens naam werd natuurlijk weer geschreeuwd door het publiek, mijn naam dus inderdaad.. Ik werd met 3 andere mensen uit het publiek gehaald en de acrobaten gingen achter en voor ons overgooien met bowlingpionnen, geen idee hoe je die noemt haha. Wij kregen allemaal een dierenmuts op en als het dier genoemd werd moest je rennen, erg toepasselijk met mijn dikker worden nu kreeg ik het varken om mn hoofd! THANKS!
Eerst moest het schaap rennen dit was het andere meisje, toen was ik nog met twee mannen over. De acrobaten vroegen het meisje of ze het makkelijk vond en toen zei ze ja, dus toen zeiden ze nou dan moeten we misschien een pion voor een mes vervangen dus toen werd er voor mijn neus en achter mij een mes en een pion over gegooit.
Toen moest de kip, een van de twee mannen, hij zei dat die het moeilijk vond haha maar toch werd ook de andere pion vervangen door een mes. Toen was ik nog alleen over met de koe, de andere man toen moest ik, en ik was zo aan het kijken naar die messen dat ik helemaal in de stress raakte toen ze mijn naam roepte! haha maar het is goed gegaan! Ik leef nog.
Toen zei ik natuurlijk om die man een beetje te pesten dat ik het erg makkelijk vond toen werden de messen vervangen door brandende vakkels en kreeg de man een sigaret in z´n mond en moesten de acrobaten tijdens het overgooien proberen de sigaret te laten branden dat was wel spannend! Haha maar ook hij heeft het overleefd :D

Hierna eindigde het feest wel redelijk, nog opgeruimd en toen kon ik eindelijk mn bed in volgende dag eindeloos uitgeslapen natuurlijk! Haha mn familie plaagt me daar telkens mee dat ik zo lui ben haha, maar guys jullie hebben echt geeeen idee of misschien een paar hoe vermoeiend het is continu in een andere taal te spreken die je niet goed beheerst, het sloopt je echt gelukkig heb ik meerdere mensen gesproken die dit probleem hebben en daardoor ook zo super moe zijn. Het is echt waar het is zo zwaar telkens eerst te bedenken wat je gaat zeggen, dan hoe je het gaat zeggen, welke woorden je nodig hebt hoe het moet klinken, en het dan nog te zeggen ! haha man topsport is het!

Die maandag was de dag van mijn leven!!! niet alleen mijn lieve zusje Josephine werd huh 14? shit dit besef ik me nu pas heb tegen iedereen 13 gezegd serieus joos ben je nu 14? goed dat terzijde, Maar mijn oudste broer Jelmer en zijn mooiste vrouw Saskia kregen deze dag hun eerste kindje!!!!!!!! Evi Anna Dijk!! Wauw wat was ik happy toen ik wakker werd en dit berichtje las, kon wel een gat in de lucht springen zo opgewonden voelde ik me niet te beschrijven hoe je je dan voelt zo trots, ethousiast , echt geweldig! Ze is ook zo mooi! Zal ook een foto van haar op mn blog zetten! Wauw wat een gaaf gevoel geeft dat dat je broer een kindje heeft gekregen! Had er zoo graag even willen vast houden maar helaas moet ik daar nog even op wachten. God thanks there is skype!! Kan ik binnekort wel genieten van haar eerste babygeluidjes! kan niet wachten! Mooie naam is het ook hè? echt een stoere meiden naam!

Die donderdag ging ik na schooltijd met de andere exchange students die bij mij op school zitten waar ik het steeds beter mee kan vinden, Florian (Duitser), Grace (US) en Mathias (Frankrijk) naar een completo bar, die lekkere hotdogs waar ik over verteld heb toch? Jodie ander meisje uit de US en Lilly meisje uit Duitsland waren daar al,
Pero hueon! die completos waren gigantisch!! bijna een meter! haha bekijk de fotos maar! Daarna zijn we nog gezellig een ijsje gaan eten in het park! was een super gezellige middag!

Die vrijdag was dan eindelijk de-zo-lang-uitgestelde avond met mijn vriendinnetjes van mn klas! Ik helemaal in de stress na school de supermarkt in, racend met mn winkelwagen langs de schappen opzoek naar de ingredienten die mama me had gesmst voor het maken van een appeltaart! Nou dus echt alleen de appels kon ik zelf vinden zonder op mn mobiel woorden te moeten vertalen of iemand met me mee te laten lopen. Maar goed het lukte om 5 uur was ik klaar! Helemaal in de stress was ik toen in in de bus zat en nog een uur moest reizen en de boter al begon te smelten in mn tas! Haha goed, thuis dus snel die appeltaart proberen te maken, bleek dat ik boter voor brood had gekocht waardoor het deeg echt een grote mislukking was naja goed met hulp van mn zus is het uiteindelijk goed gekomen... naja goedgekomen.. het was wel lekker.. haha zie foto. Ook had ik moorkoppen gemaakt! die waren helemaal mislukt maar goed boeeien het was chocolade en slagroom altijd goed :).
We hebben die avond heerlijk gekletst, films gekeken en gegeten en om 5 uur zijn we met z`n 4en in mijn bed gedoken en Fabiana in de logeerkamer haha! En om 8 uur waren de meiden al weer wakker... por favoorrr niñas?!! Ik heb ze gelukkig nog een uur rustig kunnen houden en door kunnen slapen maar om 9 uur waren ze echt te wakker haha.. toen zijn we er maar uit gegaan en uurtje later zijn ze naar huis gegaan.
Toen ben ik voor het eerst gaan mountainbiken met m´n ouders, ik racete voor ze uit. Wauw wat was dat lekker! Die zondag meteen weer gegaan! maar goed dat is helaas niet genoeg om de dikke patjepoef af te laten vallen dus er moet meer gebeuren.. maar daar kom ik straks op haha!

nou we zijn er bijna... onderstussen zit ik op mn mobiel te scrollen wat er allemaal gebeurd is en fotos te bekijken.. haha we komen steeds dichterbij vandaag! almost up to date guys!

Goed dat was het weekend van 11 oktober.. Die woensdag was het een speciale dag op school. Die dag daarvoor was mijn al verteld dat ik iets lekkers mee moest nemen iets van chips of koekjes, erg stom maar dit was ik vergeten, haha ja chaotische Willie leeft nog ik volle glorie.. sorry guys om dat der uit te krijgen zijn we denk ik nog wel even bezig... maar het gaat al beter volgens mij! haha.

In iedergeval die woensdag was het de `Dia de Profesor` , lerarendag, de tafels in de klas werden tot een lange tafel gevormd en gedekt met borden en bekers en eten, haha helaas was ik niet de enige die het vergeten was en waren er maar 4 mensen die wat mee hadden gebracht en was er een helft die niet eens naar school was gekomen haha het werdt dus een soort van ontbijt met chips, nachos en oreo koekjes en fanta.. ik heb het overgeslagen haha maar het was wel erg gezellig! De 2 lesuren daarna sloegen nergens op, gewoon beetje in de klas gechillt zonder leraar daarna werden we allemaal naar buiten geroepen en buiten was het suuuper gaaf! Er waren vier mannen typisch chileens gekleed eentje met een Cello, eentje met een banjo eentje met een tompret een eentje die zong en die traden op alle kleine kids waren op de tribunes aan het klappen de leraren zaten in het midden en werden door leerlingen gevraagd om te dansen het was echt een super leuke sfeer! Daarna werden de diplomas uitgedeeld en moesten de leraren een voor een het podium op komen en werd er natuurlijk bij de populaire leraren waanzinnig gegild! haha super leuk! Daarna waren we uit dit was dus al rond 1 uur toen ben ik met klasgenootjes de stad in gegaan super gezellig dagje dus!

Toch werd ik gedurend de dagen een beetje sip, niet precies wetend waarom, maar ik denk dat het kwam omdat alles veel sneller ging nu, de gesprekken, kan het niet goed uitleggen maar ik voelde me steeds meer buitengesloten omdat ik achterliep, mijn spaans ging niet zo snel voorruit als ik wou, lessen worden steeds saaier, geen wifi meer op school ik weet niet zat er gewoon ff doorheen.
Toen dacht ik hé mijn familie in NL heeft me contactgegevens gegeven van vrienden van hen in Chili! laat ik contact met hen opzoeken! zo gezegd zo gedaan en die zondag hebben ze mij toen uitgenodigd samen te gaan lunchen!
Dit was die dikke update waar ik mee begon waardoor ik me nu weer so happy voel.
Die dag was zooo leuk! En wat was het heeerlijk weer in mijn eigen taal te kunnen spreken in het echt! Struikelde soms zelfs over mn woorden omdat ik zoveel wou vertellen maar soms in Spaans of engels begon te praten om dat het zo ongewoon voor me geworden is Nederlands te praten!

Dit Nederlandse echtpaar woont nu voor 3 jaar in Chili, Hij (Maarten), is de beste vriend van Roderik de man van Valerie mijn achternicht. Hij werkt hier als financieel directeur voor een Nederlands bedrijf, zij (Muriel) werkt niet maar zit in een Nederlands comité hier en organiseert vele dagen voor andere Nederlandse immigranten hier!
Zij hebben me mee genomen naar de buurt waar zij wonen in Santiago, een waanzinnige mooie rijke buurt met veel Hotels, mooie parken en leuke restaurantjes. Je kon wel goed merken dat hier meer buitelanders wonen, meer engelse winkels, net of je door Amerika liep, grote panden mooie brede straten alles was zo strak en mooi heel anders dan wat ik gewend was haha!
Zij hebben me mee genomen naar de beroemste pizzeria van Santiago, oooh wat was dat lekker daar! En wat heb ik genoten van hen ook! wat een leuke mensen! zo lief en grappig! Daarna hebben zij me weer naar huis gebracht en werd ik totally stralend afgeleverd! Die dag had me echt goed gedaan!! En zij willen me ook vaker mee nemen om dingen te laten zien van Chili of de bergen te gaan beklimmen! helemaal te gek dus!

Goed dan nu even een tussendoortje over sport... Ik had jullie verteld over dat hockey gebeuren toch? Ja dat was dus een grote flop.... Ik ging naar die school met Lilly voor een orientatie gesprek (sorry trema op e lukt niet met dit toetsenbord haha) en om kennis te maken met de directeur. Toen we eindelijk zijn kantoor in mochten en hij begon te vertellen verstond ik dingen als elleboog beschermers en kniebeschermers, toen begon het argwaan al een beetje te komen want sinds wanneer hockeyen wij met kniebeschermers? Daarna toen we naar buiten liepen om de eerste training te bekijken waren er twee kleine grasveldjes, een plein en een groot grasveld, het leek mij dus logisch dat we bij dat grote grasveld zouden kijken, maar we stopte bij het plein.
Toen zei de directeur `ah daar komen ze al`, en daar kwam een groep ukkies van 6/7/8 aangerold op rolschaatsen met een rare houte (Hockeystick ga ik het ècht niet noemen) lepel... ofzo... shitttt dit meeen je niet?? Nou daar stonden we dan.. gelukkig hoefde we niet mee te doen, maar wat een domper!!
Stom genoeg toen mn moeder vroeg hoe het was, durfde ik eerst niet te zeggen dat ik het echt niet leuk vond omdat ze er best veel moeite voor had gedaan, dit heb ik heel lang uitgesteld tot dat mensen uit NL me echt overtuigde dat het beter was te zeggen voordat er echt dingen geregeld werden. Gelukkig heb ik dat nu wel verteld want mennn dit wil ik echt niet!!

Haha ondertussen ben ik dus opzoek gegaan naar een andere plek om te hockeyen maar hockey op gras bestaat hier gewoon niet... daarvoor had ik echt naar Argentinie gemoeten helaas.
Vaak heb ik mn ouders gevraagd over het doen van een sport maar ze namen me volgens mij niet echt serieus. Ze zeiden telkens ja maar je kan hier ook lekker hardlopen en fietsen en zwemmen! Ja! ik ben laatst toen het waanzinnig warm was en ik in de brandende zon naar huis moest lopen, omdat niemand me kon ophalen, het zwembad ingesprongen bij mij thuis, ik was de eerste voor dit jaar die der in was geweest! Het was in het begin behoorlijk koud maar was was dat lekkerrr! maar helaas ook van alleen dat ga ik niet afvallen volgens mams (NL).

Dus heb ik Dinsdag op school gevraagd aan mijn gymleraar of hij een leuke goede sportclub voor mij wist dicht in de buurt van mijn school. Hij vertelde me dat er een tennisclub was maar dat hij niet wist of dat ook voor jongeren leuk was omdat daar voornamelijk ouderen tennissen. Maar hij werkte bij Crossfit, een fitnesscentrum en nodigde me uit een keer mee te gaan, alle meiden van m´n klas meteen woeeeehh (wat het is echt z`n bodybuilder, hij is ook ondergoed-model en nee hij is niet heel lelijk haha maar nee niet mijn type..haha) dus daar ga ik a.s dinsdag samen met Grace heen om te kijken of dat wat is! ik hoop het zo!

Ook had ik het met mama (NL) over het feit dat de lessen en daardoor de dagen nu steeds zwaarder worden en dat ik me echt niet meer kan vermaken in de lessen en dat ik eigenlijk wel iets te doen wilde hebben zoals speciale spaanse les of naja weet ik het. Mama zei dat ik dit moest gaan vragen maar ik was daar een beetje onzeker over.

Aldus Dinsdag ben ik naar mijn taal lerares gegaan en heb toen gevraagd of het misschien mogelijk was, dat waneer zij een vrij uur heeft, ze mij Spaans wil leren en dat vond ze een super leuk idee! Joepie!
Met deze moed ben ik toen naar mn muziekleraar gegaan en gevraagd of het misschien mogelijk was dat wanneer hìj een uur vrij had hij me misschien gitaar les wil geven! En ook dàt is gelukt! woehoe!! Mams zei dat ik nu echt volwassen begon te worden haha!

Vandaag(25 okt) het eerste uur had ik mn eerste Spaanse les! en het was suuuper leuk! We hebben gezellig gekletst over alles, jongens, school, familie gewoon om een beetje te kijken hoe ver ik al was en waar de puntjes op de i gezet moeten worden. Volgende week dinsdag ga ik meer vocabulair leren en gaat ze me helpen met de verleden tijd en het vervoegen van werkwoorden! Helemaal happy dus!

Pfoeee volgens mij ben ik dan nu toch eindelijk aan mn eind gekomen.... jullie willen niet weten hoe lang ik over deze blog heb gedaan telkens een stukje en dan stopte ik weer omdat ik in slaap viel, weg moest of mn les voorbij was.. nu heb ik weer les in het computer lokaal dus kon ik eeeeindelijk finnishen met mn blog.. waar ik zaterdag mee begonnen was hahaha!
Nou guys hoop dat jullie weer helemaal op de hoogte zijn en genoten hebben van mn verhaal, Ik ga nu nog ff doorlezen of het een beetje lekker loopt!

Nog ff voor de zekerheid, het gaat nu dus weer helemaal goed met me! heb er weer zin in! en heb eindelijk weer wat uitdagingen voor de boeg, sport, muziek en taal!

Oh trouwens mijn gezin is ook eindelijk bekent! Mijn volgende gezin is het huis van mn councelor.. ja beetje raar dat dat kan maar het is wel een suuper leuk gezin!
Vind mn councelor helemaal te gek ennnn pluspuntje het is 10 min lopen van school dus nooit meer met die klote bus en van elke dag lopen val ik hopelijk ook wat af! :)
Oh en de eerste reis komt er ook snel aan! de eerste week van December heb ik mijn eerste reis naar het zuiden voor 6 dagen ga ik richting het antartica van Chile het moet waanzinnig gaaf zijn daar!! Helaas gaat Sophie niet mee en veel van mijn club ook niet omdat het waanzinnig duur is. Maar gelukkig heb ik de mogelijkheid te gaan dus moet ik denk ik gewoon gaan toch?!

Naja bij deze beloof ik dat de volgende blog geen bijna 2 maanden op zich laat wachten!

oeh nog een kleine toevoeging! vanavond heb ik mijn eerste Haloween feest, haha hier op school. Zou eerst niet gaan omdat mn klasgenootjes niet gingen en zeiden dat het saai was maar ga nu met de andere exchangestudents en slaap bij Florian met Grace! dus dat is wel super leuk om te doen dan! Ben benieuwd! Zal wel ff op Facebook zeggen hoe het was!

tot snel ! DIKKE KUS WILLIEE LA CHICA DE CHILIEEE!!

  • 25 Oktober 2013 - 20:52

    Liesbeth :

    Hee kanjer. Wat ben ik toch trots op je. De manier waarop je elke keer weer in actie komt als het even tegen zit.......heel knap!! Dit is inderdaad jouw jaar en je haalt er nu al alles uit wat er in zit. En fijn dat je een goed gevoel hebt over je volgende gezin, dat is nieuw voor mij maar ik ben echt heel blij voor je. Dag lieverd, tot skype. xxxxxxxxxx mama

  • 25 Oktober 2013 - 21:27

    Karin:

    Hallo Willemijn,

    Nu eindelijk je blog gevonden. Wat een mooi en lang(!) verhaal.
    Inderdaad; ziet er naar uit dat je volwassen gaat worden.
    Ben supertrots op je en wens je veel succes en plezier.

    Groetjes van Karin (van de Saar-puppies)

  • 26 Oktober 2013 - 21:49

    Gonnie:

    Lieve Willemijn,
    jee, wat weer een verhaal, ik had bijna twee maanden nodig om het te kunnen lezen(ha, ha)
    Leuk om zo je belevenissen te volgen en weer even te weten hoe het met je gaat. knap dat je je zo over je dipgevoelens heen kunt zetten! Ook erg plezierig dat je nu weet wat je volgende gastgezin gaat worden en dat het een leuk gezin is. Werkt ook weer mee om over vervelende gevoelens heen te komen. Ga je ons op de hoogte houden van het Antarctica van Chile? Ben daar wel erg benieuwd naar, warme jas mee dus.
    Lieve Willemijn hou je haaks!. lieve groet Gonnie.

  • 27 Oktober 2013 - 10:29

    Papa:

    He Tante Willemijn. Leuk klinkt dat he? Wat weer een verhaal voor iedereen. Een groot deel had je me al verteld via skype en facetime. Ook nog bedankt voor je lieve mail van deze week. Joos is inderdaad 14 jaar geworden. Josephine en ik zijn al heel vaak bij Evi geweest. De foto's stuur ik je weer door. Leuk dat je nu weet wie je volgende gezin wordt. Heb je daar geen onzekerheid meer over. Hier is net de wintertijd weer begonnen. Daarmee wordt het tijdverschil met jou steeds kleiner. Nu nog maar 4 uur. Kunnen we op betere tijden nog kletsen. Heel veel plezier schat en je weet het...... we zijn er altijd voor je. Geniet ervan. Xxxxxpapa en XxxxxJosephine

  • 28 Oktober 2013 - 13:54

    Grootpapa En Grootmama:

    Lieve Willie la chica de chillie!!

    Verder gaat mijn spaans niet.

    Leuk lang verhaal. Ik heb alles voorgelezen aan grootmama. We hebben samen genoten en gelachen.
    Ik geloof dat je alleen maar feesten hebt met lekker eten en dansen. Als je terug bent zal je zeker weer moeten wennen aan het hollandse leven en aan de boerenkool met worst.
    Fijn dat het nu weer prima met je gaat. Ik had niet anders verwacht van mijn chica in Chillie.
    Ik hoop dat je er nu wat kilo's af krijgt met je sportschool. Fijn dat je je nieuwe ouders ook leuk vindt.
    De spaanse les is ook prima, krijg je aan het einde ook nog een certificate?

    Heel veel plezier en groeten van ons beiden,

    Grootpapa.

  • 29 Oktober 2013 - 10:56

    Saskia & Evi:

    Lieve Willemijn,

    Wat een verhalen en wat heb je alles toch weer goed geregeld!! Ik ben trots op mijn zusje die dat toch allemaal maar doet aan de andere kant van de wereld!! Hier gaat alles goed, kleine Evi ligt lekker te slapen in haar wiegje. Snel weer even skypen..?

    xx van mij en van Evi!

  • 01 November 2013 - 19:20

    Dineke:

    Lieve Willemijn,
    Dank voor dit mooie verslag waardoor we een beetje kunnen delen in je ups en downs. Lekker dapper vechtertje ben je hoor. Met een taal leren gaat het bijna altijd zo:eerst razend snel en dan schijnbare stilstand (maar niet echt hoor, het lijkt alleen maar zo). Je moet op een gegeven moment met geweld door die extra barriere heenbreken. Goed dat je dat dan ook gewoon doet met die extra taallessen.
    Inmiddels heb ik jouw mooie kleine nichtje al kunnen bewonderen, het is echt een snoesje. As jij komende zomer terugkomt dan kruipt ze waarschijnlijk al lekker door de kamer en zit ze al zelf met haar eten te knoeien.
    Vel liefs vanuit een herfstachtig Nederland, Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 10714

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: