FIRST TEKST FROM CHILEE!!! - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu FIRST TEKST FROM CHILEE!!! - Reisverslag uit Peñaflor, Chili van Willemijn Dijk - WaarBenJij.nu

FIRST TEKST FROM CHILEE!!!

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

11 Augustus 2013 | Chili, Peñaflor

Hola lieve lezers!!!

Hier mijn eerste reisverslag.
Na 25 uur reizen mag ik dan eindelijk jullie berichten dat ik veilig in mijn gasthuis ben aangekomen. Joepie!
Ik werd warm opgewacht door mijn Gastvader ; Lenard
gastmoeder; Carmen en gastzusje ; Claudia.
Mijn andere gastzus ; Francisca werkt op het vliegveld dus die zie ik vanavond pas.
Claudia en Francisca hebben beide al 2 x een exchange gedaan, beide zijn naar U.S.A geweest en Claudia is naar Nederland geweest!!.
dus op de terug weg kon ik heerlijk Nederlands met haar praten en mijn al kleine Spaanse woordenschat opdreunen. haha wat ze ontzettend leuk vonden. de moeder kan het minst Engels maar dat is voor mij wel fijn ik praat met haar zo goed als tot nu toe mogelijk is Spaans en zij probeert met alles wat ze weet Engels te praten! het is echt een schatje! Vader is erg grappig en allen zijn ze zo behulpzaam en willen ze zo dat ik het goed heb! té lief.

maar nu over mijn reis,

Zaterdag ochtend om 10 kwam ik aan op Schiphol met mijn 5 beste vriendinnen (Fyona, Amber, Marlou , Ruth en Isabelle (en Dionne in gedachten)) , mijn ouders en zusje. Daar ontmoette in Sophie (het meisje waar ik samen als enige twee Nederlandse exchange students mee naar Chili ga). Samen met Sophie gingen wij ons eerst inchecken en alles met de koffers regelen, die natuurlijk weer te zwaar waren.. Maar we hebben lief met onze ogen geknipperd en de man matste ons en we mochten het zo laten! Lucky Bastards!
Toen dat alles geregeld was gingen we met z'n alle aan een lange tafel nog wat drinken, en toen was het zo ver het afscheid. pff wat was dat een heftig moment! Van te voren deed ik er heel nuchter over maar toen ik m'n vriendinnen in tranen zag uitbarsten begon ik ook, maar vooral het afscheid met m'n zusje brak me! die lieve schat! Mn liefste mama hield zich gelukkig groot en fluisterde me lieve dingen in , dat ze zo trots op me was en dat ik het daar ging maken! dat ik dit jaar nooit meer zou vergeten, dat maakte me gelukkig weer wat rustiger en lieve pap kalmeerde me gelukkig ook met lieve woordjes. Nou daar ging ik dan nog een keer gedag zeggen en weglopen pfoe wat hadden Sophie en ik het daar zwaar mee met je rug naar je liefste mensen toe weg lopen. gelukkig spraken we elkaar moed in, we kunnen dit girl! kom op! dit jaar wordt amazing!!

in het vliegtuig was ik weer helemaal relaxed! en Soof ook. we gingen beide een filmpje kijken, ik keek the hangover 2. ik vond die film zooo grappig dat ik m'n lach na een tijdje echt niet meer in kon houden en het uit proesten van het lachen en zelfs begon te janken haha het hele vliegtuig keek me aan van 'spoor jij wel?' en Soof dacht zelf dat ik weer emotioneel werd, maar nee het was Willie die weer eens de slappe lach had ... haha! na ongeveer 8 uur gevlogen te hebben en Sophie al heerlijk naast me te slapen lach werd ineens heel erg emotioneel, een brok in m'n keel kwam bij het ineens weer opkomende beeld van de huilende gezichten van m'n vriendinnen van m'n helemaal radeloze zusje van mams met der lieve woorden, ik begon op te sommen wat ik allemaal zou gaan missen en werd zenuwachtig en benauwd. waar begin ik aan? waarom laat ik alles achter me.
gelukkig ging dit gevoel snel weer weg omdat ik natuurlijk weet waarom ik dit doe! dit is mijn jaar! mijn kans! mijn ontdekking naar mezelf, naar de wereld! iedereen moet zoiets toch gedaan hebben? iedereen moet toch weten hoe het er op andere plekken in de wereld aan toe gaat. Ik heb dit al zo lang als wens! dit is mijn droom! reizen! de wereld zien! nieuw mensen, culturen en gewoontes ontmoeten. let's do it!!

ander half uur later kwamen we aan in Atlanta. Waar we ons 6 uur moesten vermaken. Gek genoeg vlogen die 6 uur om we hebben 5 uur bij de macdonalds gezeten haha! en 1 uur lang een kaart spelletje van Sophie gespeeld.
Het was bij ons in Atlanta al half 11, bij jullie in Nederland 6 uur later. de vlucht van Atlanta naar Santiago hebben Soof en ik bijna alleen maar liggen doezelen (slapen ging niet echt) en af en toe lekker Glee kijken op het schermpje voor ons.
's ochtends om 8 uur ongeveer (2 uur Nederlandse tijd) gingen de lampen van het vliegtuig weer aan en brachten ze ontbijt rond. (het eten was trouwens prima! best lekker zelf :) ) . toen ik naar buiten keek zag ik een waanzinnig mooie rode , oranje ,blauwe kleuren laag boven de wolken! heel gaaf onder wolken kwamen de waanzinnig mooie grote gebergtes van Chile te voor schijn, en ja hoor toen kwam de buikpijn bij mij en Soof weer! nu gaat het echt gebeuren, geen weg meer terug.

En nu zit ik hier, heerlijk gedouched en wel op m'n bed met een lekkere trui en een fleecedeken ( het is hier namelijk waanzinnig koud !! winter , 3 graden). Ik heb 2 uurtjes geleden hier heerlijk ontbeten met het gezin, weer nieuwe woordjes geleerd veel verteld over mezelf en nu echt toe aan een middag dutje. na 25 uur bijna volledig wakker te zijn geweest mag dat ook wel!

Ik hoop zo dat dit het jaar van mijn leven wordt! tot nu toe heb ik er een goed gevoel over! mijn gezin is super! ze kunnen gelukkig dus engels en Claudia zelfs nederlands wat alles zo veel makkelijker maakt. volgende week ga ik voor het eerst naar School, ben benieuwd!!! we keep in touch! mijn Skype naam is btw : willemijn.dijk

Lots of love from Chile, Buenos dias!

  • 11 Augustus 2013 - 21:38

    Eliane:

    Lieve Willemijn,
    Wat leuk dat je al zo snel een reisverslag hebt geschreven! En hoe, mooi om te lezen.
    Leuk om je zo toch te kunnen volgen het komende jaar, ik ben heel benieuwd naar je belevenissen.
    Heb het goed en geniet ervan!
    Veel liefs Elianne

  • 11 Augustus 2013 - 21:46

    Joos:

    williee !
    Wat super dat je al zo goed spaans kan en met je gezin kan praten !!
    Ik kreeg wel even tranen in mn ogen toen ik dit las hihi!
    Maar we gaan gewoon heel veek skypen etc !
    Ik ben zo super trots op je zussie!
    dit jaar word zo geweldig daar!!

    Hou van je xx

  • 11 Augustus 2013 - 21:48

    Adine:

    Lieve willemijn,
    Wat een mooi eerste verhaal . Leuk om te lezen en ik hoop dat je deze site goed gaat bijhouden.
    Heel veel plezier op je eerste schooldag ...v
    alle herinneringen van ons avontuur in oxford ( van je moeder en mij) komen terug.
    geniet!
    liefs
    Adine (en nina)


  • 11 Augustus 2013 - 21:56

    Papa:

    Lieve schat,
    Leuk om je reisverslag te lezen. En wat een geluk dat het gelijk zo klikt met je gast(ouders). Ik ben heel trots op je zoals je wegging. Je gaat het redden schat en komt terug met een schat aan ervaringen. Rust eerst lekker even uit en laat de indrukken op je inwerken. De eerste indruk maak je maar een keer. Schrijven en beleven is nu belangrijk.
    We keep in touch.

    Liefs papa

  • 11 Augustus 2013 - 22:01

    Gonnie:

    Lieve Willemijn,
    Wat een stoere onderneming van je! Super. Fijn om te lezen dat je een goede reis gehad hebt en veilig op de plek van bestemming bent en goed bent ontvangen in je gastgezin.
    Heel veel plezier daar en ik blijf je verhalen graag lezen!
    Lieve groet Gonnie

  • 11 Augustus 2013 - 22:06

    Jasper Hebbink:

    Super gaaf om dit te lezen, ik denk dat je daar heel veel gaat beleven en gaat mee maken. Zo leer je inderdaad de wereld kennen. Ik gun het je van harte. Alleen een beetje jammer van het weer. Je kunt en veel plezier.

    Jasper

    PS ik schrijf dit omdat dit me toch enigszins emosioneert en inspireert. Ik voel met je mee.
    PPS Trouwens goed geschreven, misschien kan je nog wel schrijver worden

  • 12 Augustus 2013 - 13:40

    OMA:

    Lieve Willemijn

    Fijn dat je goed bent aan gekomen een hele beleving he?
    Pappa en josphine zijn gisteren geweest wel gezellig met elkaar
    Je hebt ons al goed op de hoogte gebracht met alles
    Ik zal zo nu en dan reeageren op mails
    veel liefs Oma

  • 12 Augustus 2013 - 16:44

    Marye:

    Hé wereldreizigster! Wat is dat een heerlijk gevoel hè? nieuwe omgeving, nieuwe cultuur, nieuwe taal, nieuwe mensen. Wees maar niet bang, dit wordt écht wel jouw jaar; het is nu al een onvergetelijke ervaring!!! Ga gewoon lekker van ieder moment genieten. Ik leef/s met je mee!
    Dikke liefs!!

  • 13 Augustus 2013 - 09:19

    Broertje:

    Goed verhaal zusje!
    Joosje was aan de telefoon ook nog helemaal in tranen, paps en mams hebben het ook niet helemaal droog gehouden begreep ik. En het vliegtuig was voor jou dus een emotionele achtbaan, met die grappige film en het besef dat je nu echt een jaartje aan de andere kant en vervolgens weer de kick dat je nu echt wegbent!
    Dat laatste moet je proberen vast te houden, ook als je het even moeilijk hebt. Je gaat een te gek avontuur aan en daar moet je iedere minuut van de dag van genieten!
    Liefs je broertje, Arjan.
    ps. grappige advertentie onderaan de pagina (wilweg.nl ;-)

  • 13 Augustus 2013 - 22:48

    Saskia:

    Lieve Wil!
    Ik heb me net aangemeld zodat ik al je updates kan bijhouden. Ben zooooo benieuwd naar je verhalen!!!! Geniet ervan & have fun! Dikke zoen!!!!
    Saskia

  • 15 Augustus 2013 - 00:55

    Naomi:

    Willie!!!

    Oh wat schrijf je toch leuk, precies zoals je het zou vertellen. Ik hoop het komende jaar nog meer van je te lezen meid! Make it a great year girl!

    Love

  • 15 Augustus 2013 - 21:21

    Britt:

    Lieve Willemijn,

    Gaaf om dit te lezen, ben erg nieuwsgierig naar je volgende verhalen!
    Onwijs stoer dat je dit gaat doen dit jaar! Succes daar op school en vooral veel plezier!
    Geniet van alles wat je gaat leren, zien en meemaken!

    Liefs Britt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 10718

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: